חשיבות של גלאי עשן

מהי חשיבותו של גלאי העשן? האם הגלאי חשוב גם בבית הפרטי וגם בעסק? איזו הגנה מספק הגלאי?

בעולם המהיר של היום כל אחד ואחת יכולים להיקלע למצב שבו הם שוכחים לכבות מכשיר חשמלי או לא שמים לב ששקע עדיין מחובר. ברוב המקרים לא תתרחש שריפה בגלל מטען, אבל מספיקה פעם אחת שכן מתרחש קצר חשמלי, שיש בד צמוד או שהמטען מתחמם יתר על המידה או אינו תקני כדי לגרום לשריפה. אז מהי בעצם חשיבותו של גלאי עשן במקרים כאלה וכיצד הוא יכול לסייע להציל חיים?

ההתראה שגורמת לתגובה מידית

כשאנחנו ערים ומרוכזים, רוב הסיכויים שנשים לב אם יש בחדר ריח של עשן או אם מתפתחת בטעות שריפה בשל טעות אנוש שלנו או מכל סיבה אחרת. עם זאת, כאשר אנחנו מנמנמים, או לא שמים לב, מרוכזים בדבר אחר ולבטח כאשר אנחנו ישנים – תשומת הלב שלנו לנושא זה נמוכה. אם נישן בחדר מרוחק מהמטבח בלילה ותפרוץ בו שריפה, ייקח לנו זמן להריח אותה, אך אם יש מערכת התראה שכבר בשלבים הראשוניים של התפתחות העשן מתריעה מפני כך, ניתן להתכונן בהתאם. לעיתים קרובות מספיקות כמה דקות להתפתחות שריפה שאינה מאפשרת את היציאה מהדירה, או שריפה שגורמת לעשן כבד שגורם לחנק קשה. אותן דקות קריטיות יהיו אלה שבהן ניתן לקבל התראה.

מה עושים כששומעים את ההתראה?

שירותי הכבאות ממליצים חד משמעית – שמעת את גלאי העשן מופעל? קודם כל יש לצאת מהבית ורק אז להזעיק את שירותי הכבאות. אין להתעכב, אלא אם מדובר על שריפה קטנה במיוחד אותה ניתן לכבות באמצעים פשוטים כמו מים שנמצאים במקום או מטף שיודעים כיצד לתפעל. כאשר מדובר על האוכלוסייה המבוגרת ההמלצה הנה לצאת מיד מן הבית ולהזעיק את כוחות ההצלה. הצלת חיים הנה הדבר הראשון אליו יש לתת את הדעת כאשר שומעים את גלאי העשן מופעל.

היכן יש להתקין גלאי עשן?

ישנן הוראות ברורות בחוקי התכנון והבנייה היכן יש צורך להתקין גלאי עשן, במיוחד בכל מה שנוגע למערכות הגנה על מקומות מסחריים ועסקים. עם זאת, אין חוק שקובע כי במבנה של בית יש צורך בגלאי עשן וכאן מדובר על בחירתו המושכלת של כל אדם ואדם להתקין מערכת שתגן על חייו במקרה של שריפה. אף אחד לא רוצה להיכנס לסטטיסטיקה הנוראית של נפגעי השריפות וכאשר רואים את ההשקעה למול התועלת, כל אחד מבין שמדובר על פריט חובה בבית.

עבורך ברגעים החשובים

חברת ס.א.ן. פתרונות מובילה בתחום התקנת גלאי העשן לבתים, מוסדות ומבנים מכל הסוגים ותוך התאמה נקודתית לאחר מיפוי צרכים וסיכונים. אנו מבצעים התקנות על פי תקן 1220 פרק 5, עבור טופס אכלוס עם אפשרות להנחה ברכישת כמויות גדולות. גלאי העשן שלנו הנם בעלי תקן ישראלי וסוללה שמחזיקה עשר שנים. כאשר מבינים כמה חשיבותו של גלאי עשן גדולה, לא מתפשרים יותר על הצלת חיים. כדאי ליצור עמנו קשר ממש עכשיו!

תפריט נגישות