מניעת שריפה

כיצד ניתן למנוע שריפה בבית או בעסק? מה ניתן לעשות כדי להגדיל את הכיסוי להצלת חיים? כיצד גלאי עשן מסייעים במניעת שריפות?

שריפה בבית היא אולי הסיוט הגדול ביותר של כל אדם. המחשבה שעלולה לפרוץ בבית שריפה גדולה שתגרום גם לנזק לרכוש אך מעל לכל – לנזק לגוף ולחיים, יכולה לשתק כל אחד, במיוחד לנוכח סיפורי אימה שעליהם שומעים בחדשות אחת לכמה זמן. אז כיצד מבצעים מניעת שריפה בדרך היעילה ביותר, כמה זה עולה ומדוע כדאי לעשות זאת בחורף ממש כמו בקיץ? כל הפרטים בכתבה שלפניך.

כיצד מונעים היום שריפה בצורה היעילה ביותר?

כאשר אנו מדברים על מניעת שריפה, כדאי לדעת שאי אפשר למנוע במאה אחוז את כל השריפות, אך בהחלט ניתן להתריע עליהן. כאשר ישנה התראה על שריפה, ניתן לכבות אותה עוד בתחילתה, או להספיק להימלט כדי להימנע ממצב של אובדן חיים. שירותי הכבאות אוהבים להשתמש במשפט שאולי מסביר את הנושא בצורה הטובה ביותר: כל שריפה ניתן לכבות בהתחלה עם כוס מים. הכוונה היא שכל שריפה מתחילה בתור אירוע קטן, שהולך וגדל ויכול לגרום לנזקים קשים במיוחד. התפישה של מי שעוסק במערכות ההגנה מפני שריפות היא שכדאי לגלות את השריפה עוד בתחילתה ובכל למנוע את הנזקים ממנה.

מערכות התראה יעילות

התראה יעילה תספיק כדי להציל חיים וברוב המקרים גם בהצלת רכוש. מכאן, מערכות התראה נחשבות לכלי היעיל ביותר לצמצום הנזקים שנגרמים משריפות ובראשן נזקי גוף ונפש. גלאי עשן נחשבים לכלי היעיל ביותר להתראה מפני שריפות. הגלאים הם בעלי סוללה ארוכת שנים שמתריעה לפני שהיא נגמרת, הם לא פועלים אלא אם הם מזהים עשן וכאשר הם מזהים התפתחות של עשן בחדר הם משמיעים אזעקה שקשה להתעלם ממנה, גם אם ישנים עמוק. ההתראה מספקת את הזמן הנחוץ בתחילתו של האירוע שבו ניתן להספיק להימלט מפני השריפה ולהזעיק את שירותי ההצלה והכבאות.

אז איפה כדאי להתקין את הגלאים?

ההמלצה הנה להתקין גלאי עשן בכל חדר בבית כדי להוביל למצב בו מתקיימת מניעת שריפה מוחלטת. בעידן שלהיום, בו כולנו משתמשים במחשבים בחדרים, במטענים לטלפונים הניידים ולכולם יש כמה וכמה מכשירים מחוברים גם בלילה, הוביל לצורך בהתקנה הזו. גלאי עשן איכותי יעלה כמה עשרות שקלים ועד מאה וחמישים שקלי למערכות גילוי עשן מורכבות ואיכותיות במיוחד, זאת אומרת שדי בהשקעה של כמה מאות שקלים לקבל את מקסימום ההגנה בבית. מקובל להתקין גלאי במטבח, גלאי בחדר השינה של הילדים הקטנים, גלאי בסלון וגלאי האזור המרכזי של הבית בין החדרים.

עבורך למען הצלת החיים

חברת ס.א.ן. פתרונות מתמחה בהתקנת גלאי עשן העומדים בתקן 1220 פרק 5 עם סוללות למשך עשר שנים – המיועדים לכל סוגי המבנים. אנו נסייע במיפוי הצרכים והגעה לנקודה המקסימלית של מניעת שריפה במבנה. רוצה להתקין גלאי עשן בבית? אנו כאן עבורך, כדאי להשאיר פרטים עכשיו.

תפריט נגישות